torsdag 3 februari 2011

Repetition


Vi startade repetitionen sent idag runt 15 pm. På förmiddagen gjorde Linda nån sorts skolpjäs där handlingen springer runt mobbing, sexuella trakasserier och alkoliserade föräldrar. Efteråt diskuterar elever med skådespelare. Handlingen omarbetas, hur skall mobbade x reagera när mobbare y gör så. Forumteater – Augusto Boal.


När väl repetitionerna var igång var det fokus på detaljer.


Hur möter katten och hunden varandra?


I Lindas dröm monolog frågade vi oss om det var riktigt att hon pekade mot mig, när hon säger:

I enter the coat and the skin of the dear and i feel his warm blood and silently i cut his flesh and touch his heart.

Vi kom överens om att det var totalt omotiverat.


Så jobbade vi på till paus.


PostPaus. Dramatik.

Linda svor i 3 minuter över hur deprimerande replokalen var. Jag kikade runt och frågade om det var något som inte gjorde henne deprimerad.

5 minuters existensiell kris, som utlöste frågan: Borde jag förändra mig?


Jag svarade djupt diplomatiskt. Absolut inte. Du är den du är. Eeh om du var någon annan skulle jag inte vilja jobba med dig. Du är cool. Etc.


Det externa ögat Simon Stotz knackade på dörren. Vi gjorde ett genomdrag. Simon var ganska happy. Vi har ett dramturgiskt problem som vi måste titta närmare på. 2-3 Dialoger kan vässas.


På torsdag hamrar vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar