måndag 28 februari 2011

Premiären

Vi träffades runt 14:00 på eftermiddagen för att värma upp och gå igenom några småsaker.


17:00 åt jag ett äpple och två bananer.


Vid 18:00 gick jag till ett kebabslott och drack en espresso.


19:30 började Linda gå runt i ring och sjunga – I hurt myself today ( johnny cash) – Denna lilla trudelutt avbröts ibland av ett – Faan, vad har jag gjort för något? Micha skall jag verkligen göra en hund? Faan, varför stoppade du mig inte för? Du är verkligen ingen bra vän. Faan, i hurt myself today.

Med nervöskittlande ben tittade jag på henne och tänkte lite sådär eklundskt – nä men va fan.


19:45 började publiken strömma in. Lilla Kesselhaus i Weil am Rhein som i vanliga fall erbjuder 70 personer en sittplats fylldes upp och ytterligare 20 knökades in.


20:00 Gupf – mp1, mp2 mpfree.


20:55 första applåden. En fin applåd. En nästan entusiastisk applåd.

Jag och Linda gav varandra en kram bakom en dörr.

Efteråt minglade vi i baren och lyssnade på allt som skulle sägas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar