onsdag 20 februari 2013

Yoga i Lörrach 2

På återbesök i ljusrummet eller lichtraum på korrekt tyska. Jag är i Lörrach och vinden blåser sur. 19:58 slinker jag in för en yogaklass med Sharon Jerman. Jag mottas med ett varmt leende som får mig att känna mig mycket välkommen.
Lichtraum under Sharons ledning är kyligare ja nästan lite kallt. Inga stearinljus och nu verkar det som om också värmen är avslagen. Logiskt kanske med tanke på att vi bara är 3 deltagare. Det vore väl ekonomiskt oförsvarbart att värma upp rummet!

Yoga kan ibland värma.

Men hos Sharon förvandlas jag långsamt till isbit. Omständiga förklaringar  som ändå bara leder till att vi ligger i ägget, i fosterställning eller i balâsana riktigt benämt. För enligt Sharon är det viktigt att vila.

Yoga med Sharon är 80% Balâsana. 17% Förklaringar. 3% Asanas med flow.
En sloga skulle kunna lyda så här:

Balâsana dig till en isbit med Sharon Jerman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar