söndag 6 juni 2010

Generalrepetition.

5 min före föreställningen vi har avslutat vår lilla ritual. Jag springer ner till toaletten för att tömma näsan, jag säger - " fan ta dig gud som ger mig allt detta snor just nu". Spänningen är hög. Efter 3 år tillsammans är vi på väg mot slutet. Jag går ut i korridoren och möts av 10 vilda hästar som frustar, gnäggar och stampar otålmodigt, vilda i viljan att kasta sig ut på scenen. Klockan ringer. Det är utsålt och vi vet att en stor del av publiken är elever, lärare och bekanta från byn. Vi är igång. Publiken är med oss. Det går fort efter 1 timme och 20 minuter lämnar vi scenen en efter en. Skådespelerska N. gör den sista hästen. Applådåska rungar från publikens små händer. Det är en intern succè.

Put that in your pipe and smoke it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar